Nárůst hmotnosti zavodněním

Nárůst hmotnosti zavodněním:

JAK  SE TOMU VYHNOUT?

JE TO VODA NEBO TUK?

Dobrou zprávou je, že dočasný nárůst hmotnosti zavodněním je právě tím, čím
je – je dočasný a je to voda… ne tuk. Bylo by prakticky nemožné přibrat kilo a půl
tuku přes noc. K tomu, aby se uložilo půl kila tuku, byste museli sníst o 3 500
kalorií více, než potřebujete – to znamená, že k tomu, abyste přibrali kilo a půl
tuku za den, museli byste navíc sníst 10 000 kalorií.

TIPY PRO ZMÍRNĚNÍ DOČASNÉHO NÁRŮSTU

HMOTNOSTI ZAVODNĚNÍM:

Dočasný nárůst hmotnosti zavodněním lze často řešit prostřednictvím několika
jednoduchých změn v jídelníčku.

• Omezte příjem soli
Zaměřte se na jídla, která jsou co nejblíže svému přirozenému stavu, protože čím
více je jídlo zpracováno, tím více sodíku v něm pravděpodobně je. Omezte na
minimum slané svačiny, polévky a přísady a slánku při vaření i na stole používejte
jen opatrně.

• Omezte rafinované škroby a sladkosti
Vysoce rafinované uhlohydráty, jako je bílý chleba, běžné těstoviny a bílá rýže,
vyměňte za jejich celozrnnou variantu. Vzhledem k tomu, že je budete trávit déle,
nezpůsobuje jejich konzumace zpravidla tak velký výkyv krevního cukru a inzulinu.
A namísto sladkých nápojů pijte raději vodu nebo čaj.

• Pijte dostatek vody
Zdá se to jako poslední věc, kterou byste chtěli dělat – dodávat tělu, které se již
tak cítí přetížené, další tekutiny. Ovšem příjem tekutin pomůže Vašemu tělu vyloučit
přemíru soli a vody. Cílem je 6 až 8 sklenic denně.

• Dbejte na draslík
Draslík má zásadní úlohu z hlediska udržování rovnováhy tekutin v těle a musí být
ve správné rovnováze se sodíkem. Draslík naleznete v dostatečném množství v
ovoci a zelenině, většina lidí však ve stravě nepřijímá dostatek draslíku. Snažte se
jíst ovoce nebo zeleninu ke každému jídlu nebo svačině.

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.